Maestro, Muziek – masterclass dirigeren met harmonieorkest KVA

Waar: Jozefkerk, Oude Molenstraat 8, Oss

Tijd: 13.30 uur

Entree: € 5

Op zondag 30 juni geeft dirigent Sander Teepen – onder meer bekend van het tv-programma Maestro – een directiemasterclass in de Jozefkerk aan de Oude Molenstraat in Oss. Twee talentvolle dirigenten-in-opleiding staan die middag op de bok voor het harmonieorkest van KVA. Beide zijn beroepsmuzikanten van het Orkest Koninklijke Luchtmacht. De masterclass begint om 13.30 uur en wordt afgesloten met een klein concert van stadsharmonie KVA. Toegangskaarten voor de masterclass met concert kosten € 5. Beleef hoe een ervaren Maestro dirigenten-in-opleiding coacht en geniet van mooie muziek.

Voorbereiding op concours
Als coach werkt Sander Teepen tijdens de Masterclass aan twee muziekstukken die het harmonieorkest van KVA speelt op een landelijk concours in Venlo op zondag 10 november 2024. Het gaat om de volgende muziekstukken:

• Tarjan, componist: Thierry Deleruyelle
  • Cambrinus, componist: Matthias van Nispen, vaste dirigent van Stadsharmonie KVA en bariton-saxofonist bij Orkest Koninklijke Luchtmacht.

De dirigenten-in-opleiding staan om de beurt voor het harmonieorkest. Met coaching van Sander Teepen brengen zij de muzikanten van KVA én zichzelf naar een hoger niveau. Zo snijdt het mes aan twee kanten. Kom op 30 juni naar de Jozefkerk en maak mee hoe een dirigent samen met de harmonie sleutelt aan de muziekwerken als voorbereiding op het concours.

Klein concert als afsluiting
Matthias van Nispen is de vaste dirigent van Stadsharmonie KVA. Ter afsluiting van de masterclass geeft hij met zijn harmonieorkest een klein concert van de muziekstukken die KVA dit najaar op het concours speelt. Toegangskaarten voor de masterclass met afsluitend concert koopt u op 30 juni aan de kassa bij de Jozefkerk. Je kunt de kaarten digitaal betalen met een smartphone of met gepast geld.

Ga naar de bovenkant